راه اندازی کاروان شادی در عید مبعث 
راه اندازی کاروان شادی در عید مبعث 

راه اندازی کاروان شادی در عید مبعث 

امام جماعت مسجد الرسول جیرفت گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی جشن عید مبعث در قالب کاروان شادی در سطح شهر جیرفت برگزار می شود.
شناسه خبر : 1035220 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۱۷

حجت الاسلام «منصور رئیسی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تبریک پیشاپیش عید مبعث، گفت: یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان عید مبعث است، روزی که برای اولین بار نخستین آیات الهی در غار حرا بر رسول مهربانی پیامبر اکرم (ص) نازل شد.


امام جماعت مسجد الرسول جیرفت تاکید کرد: شخصیت حضرت رسول (ص) مایه وحدت و انسجام اسلامی بوده و خدا پرستی و پرهیز از ظلم مهمترین هدف از بعثت ایشان است.


وی با تاکید بر بزرگداشت عید مبعث بیان کرد: یکی از برنامه های مناسبتی هر ساله مسجدالرسول، برپایی جشن در مبعث حضرت رسول اکرم (ص) است.


حجت الاسلام رئیسی ابراز کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی این جشن متفاوت از سال های گذشته و در قالب کاروان شادی برگزار می شود.


امام جماعت مسجد الرسول جیرفت افزود: این کاروان شادی با هدف ایجاد روحیه شادی و نشاط معنوی قرار است در شهرک ها و محله های سطح شهر جیرفت حضور یافته و برنامه اجرا کند.


وی اظهار کرد: یکی از برنامه های اصلی کاروان شادی مبعث، اجرای سرود توسط بچه های مسجدی گروه سرود شهید پایدار است.


حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: همچنین قصد داریم هم زمان با این عید فرخنده رزمایش مواسات و همدلی را در حمایت از نیازمندان اجرا کنیم.


امام جماعت مسجدالرسول اضافه کرد: به همین منظور قرار است تعداد ۵۰ سبد غذایی شامل اقلامی همچون برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و حبوبات هر یک به ارزش ۳۰۰ هزار تومان تهیه کرده و در بین خانوارهای نیازمند با اولویت نیازمندان محله مسجد توزیع کنیم.


وی عنوان کرد: علاوه بر این در عید مبعث، طرح اطعام نیازمندان نیز اجرا می شود و بر همین اساس قرار است با کمک بانوان مسجدی بیش از یکهزار پرس غذای نذری پخت شده و پس از بسته بندی در ظروف یکبار مصرف درب منازل نیازمندان تحویل شود.


حجت الاسلام رئیسی در خاتمه با اشاره به تعامل و همکاری بسیار خوب ارکان مسجد، یادآور شد: ویژه برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرا در عید مبعث، با همراهی و همدلی هیئت انصار الرسول، کانون فرهنگی هنری ولایت و مرکز نیکوکاری مسجد الرسول اجرا می شوند.

پایان پیام/ 586